2017. február 19., vasárnap

Bélelt dobozok - februári ügyeskedések II.


Ez az ötlet sem a sajátom, pihen egy ideje, amióta találkoztam vele a neten, és most eljött a megvalósítás ideje! Legkisebbik lányom egyik délelőtt nagymamázni ment, mire a legnagyobbik azt kérte, hogy készítsek elő nekik - a két nagyobbiknak - valami "kézműveskedést, olyat, amiben a textilfilcekkel rajzolhatunk."

Két papírdobozt vettem elő, vastag madzagot - spárgát, kötelet, nem is tudom pontosan mi a neve -, tapétaragasztót, illetve kiselejtezett lepedőanyagot és a kék-sárga bútoráruházban vásárolt textilfilckészletet.
A lányok nekiálltak dekorálni a fehér anyagot, ez került aztán a dobozok belsejébe.



Ha legközelebb ilyet csinálunk, akkor először a doboz belső oldalai szerint kivágom az anyagot, hogy pontosan láthassák, mi kerül az aljára, mi az oldalára.

Ezúttal azonban nem voltam még ilyen rutinos, így először ők rajzoltak, majd én rajzoltam rá a doboz "alaprajzát" az anyagra, úgy, hogy 3 cm-rel hosszabb anyagrészt hagytam az oldalaknak, hogy a textilt ki lehessen majd fordítani a doboz külső oldalára.

Varrásráhagyással körbevágtam, majd összetűztem és összevarrtam - az összevarrás előtt még beszegtem a széleket.




Ezek után fogtam a madzagot/spárgát/kötelet és a doboz oldalához rögzítettem egy gombostűvel, majd jó szorosan elkezdtem a madzagot feltekerni a doboz oldalára. Mikor körbetekertem, levágtam és azt a végét is rögzítettem gombostűvel. Az előtte kb. fél órával bekevert tapétaragasztót ecsettel vittem fel a madzagra, jól átkentem a doboznak mind a négy oldalát, a sarkokat kétszer is, különösen ügyelve azokra  részekre, ahol a madzag kicsit elállt a doboztól.

Néhány óra várakozás után a tapétaragasztó megkötött, megszáradt, így kihúzhattam a gombostűket, a dobozokat pedig kibélelhettem a lányaim által díszített anyaggal. Az anyagot nem rögzítettem, elég jól megtartja az a kb. 3 cm széles szegély, amely kifordul a doboz külső oldalára.

Mindenkinek örömteli ügyeskedést!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése