2012. június 14., csütörtök

Kötött babatakaró, avagy Zsófira várva... II.


A "Zsófi-szett" második darabja egy kötött babatakaró, ugyanazokból a fonalakból, mint a kiscipők.
Három olyan mintát találtam a Ravelryn, amelyik elnyerte a tetszésemet. Az egyik ez a horgolt babatakaró volt, a másik ez a kötött négyzetekből álló variáció, a harmadik pedig -, amely mellett végül döntöttem - ez az átlós csíkokban kötött darab.
Az ingyenesen letölthető mintából kiderül, hogy valójában - soronként egyetlen szemet kivéve - végig lustakötésről van szó, ami a trükk a takaróban, hogy saroktól sarokig kell kötni. Vagyis elindulunk a jobb alsó sarokban öt szemmel, minden sorban szaporítunk egy-egy szemet, 12 soronként váltunk fonalat, és mikor elértük a kívánt átlóméretet akkor pedig nekiállunk fogyasztani, ugyancsak soronként egy-egy szemet, amíg újra csak öt szem marad a tűn és így lejutottunk a bal felső sarokba.

Minden sorban a negyedik szemet úgy kötjük, hogy áthajtjuk a fonalat a jobb kezünkben lévő tűn, ez a szaporított szem, majd a következő szemet fordítottan kötjük. Hogy magyarul hogy hívják ezt a kötésmegoldást, röstellem, de nem tudom, az angol kötésmintában "yarn over" néven szerepel, ezt a videót találtam hozzá. Ennek az áthajtott fonal+fordított szem kombinációnak köszönhetően lesz a takarónknak egy kis "szegélye".
A takarót eredetileg 90x90 cm-es nagyságúra tervezték sokkal vastagabb fonallal és tűvel, mint amit én választottam. A Barka Felhőhöz ezúttal is 3,5 tűt használtam, egy-egy sorom nagyjából négy cm vastagságú lett, a takaró teljes mérete 68x68 cm. Bízom benne, hogy egy újszülöttnek elég ez a méret egy ideig... :)

Közben folyamatban a szett harmadik darabja is, hogy elkészülök-e vele még Zsófi érkezése előtt, az majd kiderül....

1 megjegyzés:

  1. dóra! nem találom az emailcímed, kérlek írj nekem egy postacímet emailben, hogy tudjam hová küldeni a PIF-ed!
    köszi: zelnice(pont)info(kukac)gmail(pont)com

    VálaszTörlés